زیرساخت‌ها متناسب با نیاز سرمایه‌گذاران باشد

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: وقتی به دنبال جذب سرمایه برای استان هستیم باید پیش‌نیازها و زیرساخت‌های آن از جمله تامین زمین، انرژی و دسترسی آسان به حمل‌ونقل مورد توجه قرار گیرد.

ایرنا- عابدین خرّم در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان، اظهار داشت: اجماع و عزم مدیریت استان، اعتمادسازی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید همکاری لازم را در این راستا داشته باشند.

وی با بیان اینکه کمبود برق یکی از مشکلات اصلی توسعه صنعتی در استان است، افزود: براساس برآوردها یک هزار و ۵۰۰ مگاوات برق در استان برای توسعه صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات نیاز است.

خرّم گفت: در حوزه آب اگر مشکل پایاب پنج سدی که به صورت ۱۰۰ درصد اجرا شده‌اند حل شود و چهار سد دیگر که حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند نیز تکمیل شوند، با کمبود مواجه نخواهیم بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی درخصوص طرح‌های سرمایه‌گذاری شهرستان میانه شامل ایجاد مجتمع پتروشیمی و سه مجتمع فولادی، گفت: سوابق پرونده‌ها و پیشنهادهای سرمایه‌گذاران این طرح‌ها به دستگاه‌های مربوط ارسال و حداکثر ظرف یک ماه آینده، نظر کارشناسی دستگاه‌ها اعلام شود.

وی در خصوص طرح احداث نیروگاه خورشیدی توسط بخش خصوصی گفت: با توجه به نیاز مبرم استان به تامین برق ضروری است زمین مورد نیاز این شرکت حداکثر ظرف مدت یک ماه از سوی اداره کل منابع طبیعی و شهرک‌های صنعتی استان تأمین شود.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: سرمایه‌گذار نیز با عزم راسخ و بدون معطلی پای کار بیاید و مجوزهای لازم نیز باید در این مدت صادر شود.

در این جلسه طرح توسعه یک واحد صنعتی در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلار و ایجاد اشتغال برای ۵۰۰ نفر تصویب و همچنین مشکلات پیش روی منطقه ویژه اقتصادی سراب بررسی شد.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …