برخورد با تخریب‌کنندگان محیط‌ زیست

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز خواستار برخورد با متخلفان و عاملین قطع درختان شد.

ایرنا- حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در آیین کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در مجموعه تفریحی گردشگری عون‌بن‌علی که اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، رحیم مهردادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و جمعی از مدیران تبریز نیز حضور داشتند، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت اباعبد،‌الحسین(ع) و گرامیداشت روز پاسدار اظهار کرد: امیدوارم همه ما در هر منطقه‌ای که زندگی می‌کنیم یک درخت بکاریم و با متخلفان و کسانی که درختان را قطع می‌کنند، برخورد کنیم.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در اسلام به درختکاری خیلی سفارش شده است گفت: پیامبر(ص) می‌فرمایند هر مسلمانی بذری یا درختی بکارد و از میوه این بذر و درخت، یک انسان و پرنده‌ای استفاده کند، برایش صدقه حساب می‌شود.

وی تصریح کرد: همانطور که به کاشت درخت اهمیت می‌دهیم باید سازمان‌های ذیربط مانع قطع درختان بشوند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی یادآور شد: زندگی سالم در سایه محیط زیست سالم است و امیدوارم همه ما بتوانیم برای شادابی محیط زیست قدم‌های مثبتی برداریم.

وی از سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و شهرداری تبریز که به امر درختکاری اهمیت می‌دهند، قدردانی کرد.

از سوی دیگر استاندار آذربایجان‌شرقی همزمان با روز ملی درخت‌کاری و آغاز هفته منابع طبیعی با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، یک اصله نهال در محوطه استانداری غرس کرد.

عابدین خرّم پس از کاشت نهال، با اشاره به شعار امسال هفته منابع طبیعی، گفت: ایران قوی در گرو ایران سرسبز است و همه آحاد جامعه باید در قبال حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی احساس مسئولیت کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: حفظ زیستگاه‌های طبیعی و گونه‌های گیاهی و جلوگیری از تخریب محیط زیست و گسترش فضای سبز و درخت‌کاری وظیفه‌ای همگانی است.

خرّم تأکید کرد: به همه جوانان و مردم عزیزمان توصیه می‌کنیم که برای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی که امانت آیندگان در دست ماست، تلاش کنند و مسئولان هم در این زمینه باید به وظایف قانونی خود عمل کنند.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …