رفع موانع تولید از وظایف دولت است

 

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه وظیفه دولت تصدی‌گری نیست، بلکه رفع موانع است، گفت: جایگاه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی باید حفظ شده و ضمانت‌های اجرایی مصوبات آن فعال شود.

ایسنا- عابدین خرّم در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جدید، اظهار کرد: فلسفه تشکیل این کارگروه، تسهیل حوزه تولید است و با توجه به اختیارات آن، فرصت خوبی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی است.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت تصدی‌گری نیست، بلکه رفع موانع است، افزود: مسائل و مشکلات واحدها در کمیته‌های تخصصی موشکافانه بررسی شود و در جلسه کارگروه، مصوبات لازم برای حل این مشکلات اخذ شود.

خرّم تأکید کرد: دستگاه‌های مسئول باید به هم‌افزایی برسند تا تولیدکنندگان و صادرکنندگان معطل امور اداری نشوند و انتظارات و استانداردهای کشورهای هدف را تامین کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از تصویب حذف بخش مقررات از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خبر داد و با بیان اینکه این مصوبه به زودی ابلاغ می‌شود، گفت: با رویکرد جدید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، از این پس کلیه مصوبات این ستاد لازم‌الاجرا و ارجح بر تمام مقررات و مصوبات داخلی وزارتخانه‌ها خواهد بود.

صابر پرنیان افزود: بهره‌گیری از ظرفیت شهرستان‌ها، اثربخشی و نتیجه‌محور بودن مصوبات، رفع مسائل و مشکلات واحدهای پراشتغال و دانش‌بنیان و زمان‌بندی برای اجرای مصوبات از رویکردهای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال ۱۴۰۱ است.

وی گفت: این کارگروه از نظر برگزاری جلسات و کار کارشناسی در سطح کشور نمونه است و امیدواریم در سال جدید به هدف‌گذاری کسب رتبه اول در کشور دست پیدا کنیم.

مدیرکل دفتر جذب سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری آذربایجان شرقی نیز گزارشی از عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال ۱۴۰۰ ارائه کرد و گفت: در سال گذشته ۱۵۵ جلسه اصلی و فرعی کارگروه با ۵۷۵ مصوبه برگزار شد که ۴۷ درصد مصوبات آن اجرا شده و ۴۵ درصد در دست اجرا است.

صمد ابراهیم‌پور گفت: از جمله دستاوردهای کارگروه تسهیل در سال گذشته می‌توان به احیای ۷۰ واحد صنعتی غیرفعال در شهرک‌های صنعتی و ۲۰ واحد خارج از شهرک‌های صنعتی استان، اقاله واحدهای تملیکی بانک‌ها به تعداد ۲۰ واحد، راه‌اندازی ۲۱۰ واحد جدید با اشتغال ۳۵۰۰ نفر و اجرای ۲۲۰ طرح توسعه تولیدی با اشتغال ۳۰۰۰ نفر اشاره کرد.

در این جلسه پرونده ۱۱ واحد تولیدی مشکل‌دار بررسی و تصمیمات لازم برای حل مشکلات آنها اتخاذ شد.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …