جلوه ای تازه از مقاومت ضد صهیونیستی

منابع فلسطینی از یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به صحن‌های مسجدالاقصی و زخمی شدن ده‌ها نمازگزار فسطینی در این حمله خبر دادند.

تسنیم- منابع فلسطینی اعلام کردند که شمار مجروحان حمله وحشیانه اشغالگران اسرائیلی به مسجد الاقصی به بیش از ۱۵۲ نفر رسیده که حال ۱۶ نفر از آن‌ها وخیم است و هشت نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند. ده‌ها نمازگزار هم بازداشت شده‌اند.

منابع فلسطینی از نیاز مبرم به خون در بیمارستان المقاصد واقع در قدس اشغالی به علت حجم بالای مجروحان فلسطینی بستری در این بیمارستان خبر داد.

نظامیان رژیم صهیونیستی با یورش به مسجدالاقصی بیش از ۱۵۰ فلسطینی را مجروح و بیش از ۴۰۰ نفر را اسیر کردند.

گفتنی است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با محکومیت شدید “حمله وحشیانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی” ظهور انتفاضه نوین و حضور حماسی و شجاعانه نسل جوان فلسطین در میدان مقاومت و مبارزه را کابوس صهیونیست‌ها و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن‌ها دانست.

در بخشی از این بیانیه آمده است: راده مردم فلسطین در رویارویی مستقیم با صهیونیست‌ها در بیت المقدس و حمایت‌های هوشمندانه و هوشیارانه مردم منطقه و حق طلبان جهان از آزادی قدس، در رخدادی تاریخی و تحولی شگفت انگیز، رژیم صهیونیستی و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن را نظاره گر جلوه‌های جدیدی از مقاومت ضدصهیونیستی قرار خواهد داد.

این بیانیه می‌افزاید: اقدامات تجاوزگرانه و جنایات جدید رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی که پس از عملیات‌های شهادت‌طلبانه روز‌های اخیر مجاهدان مومن و جوانان غیور فلسطینی بویژه در قلب مرکزیت رژیم شدت یافته است، بیانگر وحشت و هراس صهیونیست‌ها از شکل‌گیری انتفاضه نوین و عمق یافتن مبارزه ملت فلسطین به متن جوانان و نوجوانان فلسطینی و ارتقای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مقاومت ضدصهیونیستی است.

«نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال رایزنی‌های امنیتی درباره نحوه مقابله با فلسطینی‌هاست.

خبرنگار الجزیره هم از نشست فوری نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وزیر امنیت داخلی و دیگر مقامات امنیتی این رژیم خبر داد.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ما در راستای آرام کردن اوضاع در قدس حرکت می‌کنیم و آماده همه سناریوها هستیم.

خبرگزاری «شهاب» هم گزارش داد نظامیان اشغالگر به کلینیک پزشکی مجاور «مصلای قِبَلی» در مسجدالاقصی یورش برده و مانع رسیدگی کادر درمان به فلسطینی‌های مجروح شده‌اند.

شاهدان عینی اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی با بمب‌های صوتی و گاز اشک آور به سمت نمازگزاران حمله‌ور شدند که بر اثر آن شماری از فلسطینی‌ها زخمی شدند.

یکی از پرسنل اوقاف در مسجدالاقصی اعلام کرد که حجم زخمی‌های ناشی از حمله اشغالگران به نمازگزاران بسیار زیاد است.

«عمر الکسوانی» مدیر مسجدالاقصی گفت: اوضاع در مسجدالاقصی خطرناک است. ما نماز جمعه را به هر قیمتی اقامه خواهیم کرد.

مدیر مسجدالاقصی اعلام کرد: ۴۰۰ فلسطینی در جریان یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی بازداشت شده‌اند. برخی از گزارش‌ها از بازداشت ۱۰۰ و حتی ۳۰۰ نفر در این درگیری‌ها خبر دادند.

پلیس رژیم صهیونیستی مدعی شد: ما  روند بیرون کردن نمازگزارانی که در داخل مسجدالاقصی بودند را کامل کرده و ۱۰۰ نفر از آنها را بازداشت کردیم.

نظامیان صهیونیست در اطراف قبه الصخره در شهر قدس اقدام به  حمله به زنان فلسطینی  کردند.

الجزیره گزارش داد که نظامیان صهیونیست مانع از ورود جوانان از باب العامود به بخش قدیمی قدس شدند. نظامیان رژیم صهیونیستی موانع آهنی در وردی باب العامود قرار دادند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که نظامیان صهیونیست خبرنگارانی را که در حال پوشش رخدادها و درگیری‌ها در داخل این مسجد بودند، به طرز وحشیانه‌ای مورد حمله قرار دادند.

خبرنگار المیادین با اشاره به حمله نظامیان اشغالگر به خبرنگاران گزارش داد که صهیونیستها اجازه مخابره خبر و عکس از بخش قدیمی قدس را نمی دهند.

نمازگزاران فلسطینی هم به مقابله با نظامیان صهیونیست پرداختند و مانع از یورش آنها به مسجدالاقصی شدند.

نمازگزاران فلسطینی با سنگ به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی پرداختند و شعار می‌دادند: «با جان و با خون خود فدایت می‌شویم ای مسجدالاقصی».

منابع فلسطینی گزارش دادند که برخی از نظامیان صهیونیست بر بالای ساختمان‌های نزدیک به باب السلسله در اطراف مسجدالاقصی رفته‌اند.

الجزیره گزارش داد که نظامیان صهیونیست همه دربهای منتهی به مسجدالاقصی را به جز «باب حطه» بسته‌اند.

بر اساس این گزارش، شماری از نمازگزاران در داخل مسجدالاقصی و مسجد قبه الصخره در محاصره هستند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از زخمی شدن سه نظامی این رژیم در جریان درگیری با فلسطینی‌ها خبر داد.

«عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی به الجزیره گفت: تشکیلات خودگردان ملزم به تحمل مسئولیت در حمایت از مسجدالاقصی است. افراطیون یهود بر تصمیمات کابینه اسرائیل در حال حاضر حاکم هستند. اشغالگران به حملات خود با هدف تخلیه مسجدالاقصی از نمازگزاران ادامه می دهند.

وی افزود: از کشورهای عربی می خواهم که به نقش خود در ممانعت از تخلیه مسجدالاقصی از سوی اشغالگران عمل کند.

صبری گفت: به شدت درباره وارد کردن قربانی‌ها به مسجدالاقصی هشدار می‌دهیم. اشغالگران از شیوه‌های ناجوانمردانه استفاده می‌کنند و نمازگزاران بی دفاع را با سلاح گرم هدف قرار داده‌‌اند.

عبدالله معروف تحلیلگر فلسطینی گفت: آنچه امروز در مسجدالاقصی رخ می دهد در راستای آماده شدن اشغالگران برای تخلیه مسجدالاقصی از ۳۰ هزار نمازگزار فلسطینی است.

همزمان مدیر مسجدالاقصی به الجزیره گفت: درگیری‌ها ادامه دارد و نظامیان رژیم صهیونیستی با خشونت شدید با نمازگزاران برخورد می کنند.

در بیانیه جهاد اسلامی فلسطین آمده است: حمله به نمازگزاران تلاشی شکست خورده از سوی اشغالگران برای تخلیه مسجدالاقصی با هدف ورود شهرک نشینان تروریست است. دشمن باید بداند که این آتشی که به پا کرده است، به سوی خود آن بازخواهد گشت و آنرا خواهد سوزاند.

جهاد اسلامی فلسطین بیان کرد: اگر اشغالگران از اقدامات خود در مسجدالاقصی دست برندارند، رویارویی نزدیک و سخت تر از حد تصور خواهد بود. جهاد اسلامی در بیانیه خود خواستار حضور پرشکوه در مسجدالاقصی شد.

از سوی دیگر سخنگوی تشکیلات خودگردان گفت: اسرائیل در راستای تبدیل نزاع سیاسی به جنگ دینی است که همه را خواهد سوزاند. تعدی به مسجدالاقصی به مثابه زیر پا گذاشتن همه خطوط قرمز است. تعدی به مسجدالاقصی اقدامی خطرناک است که به جنگهای بی پایان در منطقه منجر خواهد شد.

وزیر امور قدس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: کابینه اسرائیل مسئول تبعات یورش به مسجد الاقصی است.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد که  به نفع ما نیست که حرم قدس به مرکز خشونتی تبدیل شود که به زیان مسلمانان و یهودیان است.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …