یارانه کالا در اختیار مردم قرار م یگیرد

استاندار آذربایجان شرقی گفت: دولت می‌خواهد یارانه‌ها را در اختیار مردم قرار دهد و این‌طور نیست که یارانه‌ی کالاها قطع شده و چیزی به مردم داده نخواهد شد و البته هنوز مبلغی برای این کار تعیین نشده و مجلس نیز  در این خصوص به دولت اختیار داده است.

نصر- عابدین خرّم در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی اظهار کرد: وضع موجود استان آن‌طور که انتظار می‌رود، مناسب نیست و لازم است حوزه‌ سرمایه گذاری، کسب و کار و ارائه‌ تسهیلات تقویت شود.

وی ادامه داد: بهتر است برخی از نظرسنجی‌ها با واقعیت‌ها و شاخص‌ها انطباق داده شود چرا که در غیر اینصورت ممکن است ذهنیتی منفی نسبت به استان ایجاد کند.

وی با اشاره به پیامدهای حذف ارز ترجیحی و مشکلات کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی استان نیز گفت: آزادسازی قیمت‌ها عوارضی را به همراه خواهد داشت  و قیمت‌ها در مسیر آزادسازی و واقعی تر شدن قرار می‌گیرند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نباید پیامدهای این امر موجب کوچکی سفره های مردم شود، تاکید کرد: تیم اقتصادی استان در کنار بخش خصوصی راهکارهای ممکن را بررسی و واقعیت‌های موحود را ارائه دهند.وی با بیان اینکه بحث‌های مطرح شده باید عوارض را به حداقل رسانده و بهره‌وری را ارتقاء دهد، یادآور شد: دولت قصد دارد بخشی از قیمت‌ها را آزاد و میزان بهره‌وری را بالا ببرد که ما در برنامه‌ی سال ۱۴۰۱، مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان را برای امر بهره‌وری در نظر گرفته‌ایم و باید برای تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی مباحث مطرح شده در جلسات استان را با جلسات بخش خصوصی تافیق کنیم چرا که ما معتقد هستیم اتاق بازرگانی قرارگاه اقتصادی استان است.

خرّم گفت: دولت می‌خواهد یارانه‌ها را در اختیار مردم قرار دهد و این‌طور نیست که یارانه‌ی کالاها قطع شده و چیزی به مردم داده نخواهد شد و البته هنوز مبلغی برای این کار تعیین نشده و مجلس نیز  در این خصوص به دولت اختیار داده است.

وی اظهار کرد: مشکلی در وضعیت تولید و رشد اقتصادی استان وجود نخواهد داشت اما باید برای جلوگیری از  تبعات اجتماعی حذف ارز ترجیحی و تحقق رشد اقتصادی، نقطه بهینه‌ای تعریف شود.

همچنین با ابلاغ بخشنامه‌ای از سوی استاندار آذربایجان شرقی دستگاه‌های اجرایی استان موظف به حمایت و استفاده از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان شدند.

عابدین خرم در این بخشنانه که در راستای تحقق شعار سال صادر شده نوشته است: «با توجه به تشکیل «ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» استان آذربایجان شرقی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و رسیدن به رشد و شکوفایی اقتصاد استان، ضروری است کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌ها، سازوکار قانونی مناسب را جهت تأمین نیازمندی‌های خود با اولویت از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف و اجرایی نمایند.

همچنین با ارائه مشوق‌ها و حمایت‌ها، برای استفاده از محصولات و خدمات این شرکت‌ها، زمینه رشد و توسعه آنها را فراهم آورند.

مدیران کل دستگاه‌ها، سازمان‌ها و فرمانداران مسئول حسن اجرای این بخشنامه هستند.»

 

 

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …