عید فطر روز بیداری انسانهاست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به مذاکرات وین و جنگ روانی آمریکا برای تقابل افکار عمومی مردم ایران اسلامی گفت: درصدد است ایران به پای مذاکره منطقه‌ای و موشکی بکشاند و از این طریق به زعم باطل خود برجام‌های دیگر را رقم بزند.

فارس –  حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز عید فطر تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر و خیابان‌های اطراف با اشاره به مذاکرات وین و جنگ روانی آمریکا برای تقابل افکار عمومی مردم ایران اسلامی  اظهار کرد: مذاکرات وین مدتی است تقریبا متوقف شده است و طبق آنچه مقامات سیاست خارجی گفتند، مباحث فنی تمام مطرح و نکته ابهامی برای اعضای دیگر باقی نمانده آنچه هست بهانه جویی‌های آمریکاست که به عنوان مهم‌ترین مانع بر سر دستیابی به توافق است.

وی افزود: دولت بایدن با مقصرسازی ایران به خاطر عدم موفقیت با پیشنهاد آمریکا مبنی‌بر باقی ماندن نام سپاه قدس در فهرست گروه‌های تروریستی درصدد است ایران به  پای مذاکره منطقه‌ای و موشکی بکشاند و از این طریق به زعم باطل خود برجام‌های دیگر را رقم بزند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: تلاش برای برجسته کردن بیش از اندازه مذاکرات و شرطی کردن بازار ایران به‌خصوص بازار ارز و طلا به نشست‌های وین و ضریب دادن کاذب به این مذاکرات از جمله شگردهای تبلیغاتی دشمن است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: این امر در حالی است که نظام اسلامی و دولت انقلابی همه تلاش خود را معطوف به مذاکرات رفع تحریم‌ها نکرده است و خنثی‌سازی رفع تحریم‌ها را راهبرد اصلی خود قرار داده است و قطعا نمایندگان انقلاب ایران اسلامی در مذاکرات که از فرزندان شجاع و انقلابی مردم ایران هستند در مقابل این زیاده‌خواهی شیطانی خواهند ایستاد و به چیزی کمتر از رفع کامل تحریم‌ها رضایت نخواهند داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه استقلال کشور وابسته به کار و کارگر است، متذکر شد: جامعه کارگری جامعه متدین و جزو وفاداران انقلاب و نظام است و کارگر ایرانی جزو بهترین کارگران دنیاست.

وی تاکید کرد: حل مشکلات اقتصادی کشور وابسته به ملاحظه ویژه به جامعه کارگری و حمایت واقعی از کارگر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم همچنین با تبریک روز معلم یادآور شد: معلم در  آموزش و پرورش رکن اصلی در توسعه اجتماعی و فرهنگی قلمداد می‌شود و به منزله قدرتمندترین ابزار شکل‌دهی آینده محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی،  اضافه کرد: دست‌اندرکاران در وزارت آموزش و پرورش باید در ارتباط با مسأله معیشت معلمی حق و حقوق قانونی و مشروع آنان دقت کافی کنند و به خواسته‌های قانونی و مشروع آنان توجه خاصی داشته باشند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عید فطر روز بیداری، روز آگاهی انسان‌ها و روز حساب و کتاب است، بیان داشت: هر روزی که در آن گناه نشود و معصیت الهی نباشد همان روز، عید است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه روز عید فطر روز دریافت جایزه است، گفت: روز عید فطر روز بسیار مهمی برای مسلمانان است که پس از یک ماه روزه، تهجد و عبادت برای گرفتن پاداش الهی آماده می‌شوند.

همچنین رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه‌ کشور گفت: روز عید سعید فطر در فرهنگ اسلامی و قرآنی ما جایگاه ویژه‌ و خاصی دارد و از این روز به‌عنوان «روز جایزه» برای روزه داران یاد شده است.  

حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری  در سخنرانی پیش از نماز عید سعید فطر تبریز با بیان اینکه «تکبیر» و «حمد» دو کلیدواژه‌ی مخصوص در روز عید سعید فطر هستند، اظهار کرد: خوشا به‌حال کسانی‌ که توفیق حضور در ماه ضیافت الهی را پیدا کرده و امروز در این همایش عظیم و نورانی عید فطر حاضر شده‌اند.

وی ادامه داد: روز عید سعید فطر در فرهنگ اسلامی و قرآنی ما جایگاه ویژه‌ و خاصی دارد و از این روز به‌عنوان «روز جایزه» برای روزه داران یاد شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: مؤمنین در این ماه و در پرتو فرمان خداوند روزه داری کرده و اعمالی چون احیاء شب‌های قدر، مراقبت از اعمال خود، میزبانی از بندگان خدا، حمایت از مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین در روز قدس را انجام داده و امروز طیّب و طاهر در نماز عید فطر حاضر شده‌اند و لذا این عید در فرهنگ اسلامی روز جایزه برای مؤمنین معرفی شده است.

وی با بیان اینکه عفو و بخشش از سوی خداوند اولین جایزه برای مؤمنین در این روز است، گفت: مؤمنین با امید و البته نگرانی و با حالی عجیب در این نماز شرکت می‌کنند و علت نگرانی‌شان این است که آیا در صف مؤمنین واقعی خداوند قرار می‌گیرند یا خیر.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه‌ همچنین خاطرنشان کرد: مؤمنین واقعی امروز این احساس را دارند که نتوانسته‌اند آنطور که باید حق این ماه عزیز را به‌جا آورند اما باید بر کسانی که امروز را در غفلت به سر ببرند تعجب کرد، چرا که امروز همه چیز فراهم است و نباید از رحمت الهی در این روز مأیوس شویم، همچنان که نباید مدعی باشیم که ما کامل‌ترین اعمال را انجام داده‌ایم.

 

 

 

همچنین ببینید

امروز پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع و خاکسپاری می شوند

امروز(شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق …