واریز ۵۰ هزار میلیارد تومان به حساب معلمان

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از واریز شدن ۵۰ هزار میلیارد تومان به حساب معلمان با اجرای طرح رتبه بندی خبر داد.

یکتا- علیرضا منادی در نشست خبری با خبرنگاران در تبریز گفت: اجرای طرح رتبه بندی معلمان موجب تلاش معلمان برای ارتقای رتبه خود و به تبع آن افزایش کیفیت آموزش به دانش آموزان خواهد شد و معلمانی که ایستایی و رکود علمی داشته باشند، تنزل رتبه یافته و دیگر امکان حضور در چرخه آموزشی را نخواهد داشت.

وی اظهار کرد: حوزه کاری کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در ارتباط با وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به‌عنوان اولین دستور کار این کمیسیون در دوره فعلی مجلس بود که بیش از ۱۰ سال گذشته مسکوت مانده بود و در این بین با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص بهبود معیشت و وضعیت فرهنگیان، طرح رتبه بندی معلمان را به صورت جدی در کمیسیون پیگیر شدیم.

وی با بیان اینکه تصویب و اجرای این قانون تحول جدی و اساسی در خصوص وضعیت و جایگاه معلمان بود، افزود: ما دولت قبلی را متقاعد کردیم که لایحه‌ی رتبه‌بندی را به مجلس بیاورد و در مجلس نیز برای جلوگیری از پس گرفته شدن لایحه در دولت بعدی این لایحه را تنها با چهار رأی مخالف تصویب کردیم.

منادی خاطرنشان کرد: لایحه تقدیمی بسیار ضعیف بود و تنها برای ۵۰۳ هزار معلم تدوین شده بود و به‌همین دلیل لایحه را تغییر و به ۸۰۰ هزار معلم تعمیم دادیم و برای نو معلمان و بازنشستگان نیز این رتبه بندی لحاظ شد.

وی اضافه کرد: همچنین درصدهای گنجانده شده در لایحه نیز تغییر کرده و این قانون از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ لازم الاجرا شده و بر این اساس معوقات و مابه التفاوت پرداختی‌های معلمان پس از اجرای طرح، از این تاریخ محاسبه و واریز خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از جمله تغییرات دیگری که در لایحه رتبه‌بندی تقدیمی به مجلس اعمال شد می‌توان به افزایش حداقل ۲۵ درصدی حقوق و ایجاد نظام پرداخت مستقل برای فرهنگیان اشاره کرد.

وی همچنین گفت: سختی‌های بسیاری را در یک سال اخیر در خصوص این طرح متحمل شدیم؛ به‌طوریکه از سوی برخی چهره‌ها و اشخاص مهم در بدنه‌ی مجلس و سایر قوا مقاومت‌های زیادی برای نهایی شدن آن وجود داشت؛ هر چند این مقاومت‌ها باعث شد قانونی جامع و مانع با چکش‌کاری‌های صورت گرفته به تصویب برسد و حقوقدانان و فقهای شورای نگهبان بیشترین کمک را در مسیر تحقق این مهم داشتند.

منادی ادامه داد: این آئین‌نامه از جمله گران‌بهاترین قانون تصویب شده در اوایل دولت سیزدهم و آخرین روزهای قرن چهاردهم بود که با پیگیری‌های مجلس و رفع ایرادات آن به هیأت دولت رفت و در نخستین جلسه هیأت دولت در یک هفته آینده تأیید و در نهایت تا پایان خرداد ماه رتبه‌های معلمان تعیین و پرداختی‌های متناسب با آن صورت خواهد گرفت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از واریز شدن ۵۰ هزار میلیارد تومان به حساب معلمان با اجرای این قانون نیز خبر داد و افزود: آذربایجان همانطور که در ابتدای قرن چهاردهم مرکز احداث نخستین مدرسه نوین در ایران بود، در پایان این قرن نیز عامل ایجاد مهمترین تحول در حوزه آموزش و پرورش و معلمان همین آذربایجان بود.

 

 

همچنین ببینید

امروز پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع و خاکسپاری می شوند

امروز(شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق …