فتح خرمشهر، فرهنگ‌نامه مقاومت و ایثار است

 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: فتح خرمشهر فرهنگ‌نامه مقاومت، ایثار، دلیری، شهامت، شجاعت، عشق و ایمان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به کشورشان ایران اسلامی است و در تاریخ ایران ماندگار است.

باشگاه خبرنگاران جوان- حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با فرماندهان نیرو‌های نظامی و انتظامی استان از فتح خرمشهر بعنوان نماد مقاومت سرسختانه ایران و پیروزی بر عراق در روند تحولات جنگ تحمیلی یاد کرد.

امام جمعه تبریز گفت: رزمندگان ایرانی با آزاد سازی خرمشهر، سرنوشت جنگ و موقعیت سیاسی رژیم عراق را تغییر دادند.

وی در ادامه اظهار داشت: این فتح بسیاری از تحلیل گران روند جنگ ایران و عراق، و نیز رژیم بعثی عراق را مبهوت کرد و موقعیت برتری سیاسی و اقتدار ایران را در منطقه و خاورمیانه آشکار کرد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: تغییر توازن سیاسی و جنگ در منطقه خلیج فارس به سود ایران مهمترین نتیجه این فتح بود که، خط بطلانی به تمامی برنامه‌ها کشید.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: هشت سال دفاع مقدس و دست آورد‌های آن نباید فراموش شود، چرا که در این ۸ سال تمامی جریانات سیاسی کشور، در دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب و حیثیت کشور، یک صدا بودند و این بهترین الگو در حفظ کیان کشور محسوب می‌شود.

امیر عباسی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این دیدار گفت: عملیات غرورآفرین بیت المقدس ضمن سخت بودن و پیچیده بودن، ارزشمندترین گنجینه دفاع مقدس محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: تبیین نقش هدایت و فرماندهی الهی امام، تبیین نقش نیرو‌های مسلح، تبیین وحدت همه قومیت ها، تبیین نهادینه سازی الگوی‌های رفتاری، تبیین درس‌ها و عبرت‌ها و تبیین گام دوم انقلاب بر مبنای این عملیات از راهبرد‌های اساسی مورد تاکید مقام معظم رهبری در پرداختن به موضوع فتح خرمشهر است، که سعی داریم در قالب ۴۰ برنامه راهبردی با توجه ویژه به تولید محتوا در رسانه‌های ارتباط جمعی، به تبیین آن‌ها بپردازیم.

فتح خرمشهر با عنوان عملیات بیت المقدس از ۱۰ اردیبهشت شروع و در چهار مرحله انجام شد، که با فتح خرمشهر در سوم خرداد، در هشت سال دفاع مقدس به تجدید قوای رزمندگان منجر شد.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …