آذربایجان شرقی را برای تولید، تجارت و صادرات آماده کرده ایم

رئیس جمهوری اعلام کرد: هدف اصلی از سفر استانی ما به آذربایجان شرقی ادامه نهضت اتمام طرح های نیمه تمام از قبیل راه آهن میانه – تبریز، معادن و چرم سازی است که مردم را رنج می دهند.

ایرنا- حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز افزود: آذربایجان شرقی گام های بلندی را برداشته و ایستادگی آنها در مقابل زورگویی و سلطه طلبی بیگانگان در انقلاب مشروطه و قیام ۲۹ بهمن زبانزد همه است.

وی اضافه کرد: مردم این دیار در دفاع مقدس خوش درخشیدند و سرداران بزرگی را تحویل دادند که در تاریخ اسلام و خطه ماندگار شدند؛ همچنین علامه های بزرگ طباطبایی، امین و جعفری و امام جمعه های شهیدی که از این خطه برخاستند، نه تنها برای آذربایجان و کشور،  بلکه برای همه الگو هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تشریح کرد: آذربایجان شرقی ظرفیت های بسیاری در بخش های معدن، صنعت و کشاورزی دارد؛ این استان را برای تولید، تجارت و صادرات آماده کرده ایم و باید کارهای زیادی در این زمینه انجام دهیم.

رئیس جمهور گفت: مردم دلشان می خواهد که این موارد زود به سامان برسد؛ نمی خواهیم طرح جدیدی را شروع کنیم؛ کار جدی ما سامان دادن به طرح های نیمه تمام است.

وی یادآوری کرد: دوستان قبل از سفر من مسایل را بررسی کردند و در دیدار با امام جمعه تبریز، استاندار و نخبگان لیست بلندی از مطالبات استان تهیه شده که در شورای اداری در مورد آنها تصمیم خواهیم گرفت و مردم را در جریان خواهیم گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: کارهایی هم است که باید در تهران انجام دهیم؛ مردم استان امتحان خود را خوب پس داده اند و در هیچ جا کم نگذاشته اند و ما به عنوان خدمتگزار در خدمت این مردم خواهیم بود و مسایل را حل خواهیم کرد.

همچنین  استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به سفر رئیس جمهور به این استان و افتتاح و تکمیل چندین طرح عمرانی، صنعتی و فرهنگی، گفت: به طور قطع سفر رئیس جمهور برای استان پرخیر و برکت خواهد بود.

زین العابدین رضوی خرم در گفت وگو با خبرنگاران در فرودگاه تبریز، بازدید از پروژه های مهم استان، دیدار با نخبگان، شرکت در شورای اداری و نشست با اصحاب رسانه را از جمله مهم ترین برنامه های حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در سفر امروز به آذربایجان شرقی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه از دیروز اکثر وزرای دولت به بیشتر شهرهای استان سفر کرده و از نزدیک در دیدار چهره به چهره با مردم مشکلات و درخواست های آنها را ثبت و ضبط کردند، افزود: ضمن اینکه مردم با سامانه برخط ۱۱۱ به بیان مشکلات و درخواست های خود پرداختند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه این سفر یک سفر کم نظیر و پرخیر و برکت به خصوص از نظر رشد اقتصادی و مسایل اجتماعی خواهد بود، خاطرنشان کرد: کارشناسان ما در حوزه های مختلف بیش از سه ماه برنامه ها و درخواسته ای استان را بررسی کارشناسی کرده اند تا در این سفر به اطلاع ریاست جمهوری اعلام شود.

رضوی خرم با اشاره به طرح های راکد مانده راه آهن میانه به تبریز گفت: این طرح که افتتاح آن چندین سال به تاخیر افتاده است با عنایت رئیس جمهور حداکثر ۴۵ روز تا ۲ ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی همچنین با اشاره به طرح های آبرسانی اظهار کرد: طرح انتقال آب اراس به تبریز در حال انجام است و اکثر تونل ها تکمیل شده است و نیز هفت سد در این سفر به طور کامل افتتاح و آبگیری می شوند.

خرم ادامه د اد: در حوزه راه، صنعت و فرهنگ نیز برنامه هایی در دست اجراست که اعتباری برای تکمیل این ها در این سفر در نظر گرفته شده است.

از سوی دیگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه منابع خوبی برای ورزش و جوانان آذربایجان شرقی اختصاص خواهد یافت، خطاب به روسای هیات های ورزشی استان گفت: باید از داشته های خود صیانت کنید.

محمد پولادگر با بیان اینکه شاکله اصلی ورزش قهرمانی هیات های ورزشی هستند، عنوان داشت: باید در راستای پیشرفت ورزش در آذربایجان شرقی با همدیگر همکاری کنید تا بتوانید قهرمانانی در عرصه های مختلف ورزشی داشته باشید.

پولادگر با اشاره به اینکه فرهنگ از ورزش جدا نیست،اظهار کرد: بیماری های فشار خون، دیابت و کلیوی، نشان از جدایی فرهنگ از ورزش دارد که باید در این زمینه تلاش بسیاری صورت پذیرد.

وی در خصوص استخدام قهرمانان ورزشی یادآور شد: با توجه به آیین نامه، این موضوع پیگیری و انجام می شود و قهرمانانی استخدام می شوند که حائز شرایط باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه اظهار کرد: جای خوشحالی دارد که اولین جلسه هیات های ورزشی با حضور معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان که خود فردی از جنس ورزش است، برگزار شد.

حببب ستوده نژاد خاطرنشان کرد: امیدواریم سفر رئیس جمهور منتخب و وزیر ورزش و جوانان برای ورزش استان ما خیر و برکت زیادی داشته باشند و با اختصاص بودجه کافی بتوانیم پروژه های نیمه تمام را به اتمام برسانیم.

ستوده نژاد اضافه کرد: باید یادی از آنانی که سر دادند تا ما در آسایش زندگی کنیم، داشته باشیم و با وجود مدیران و رئیس هیات های توانمند در آذربایجان شرقی می توانیم ورزش استان خود را رونق ببخشیم.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی آمادگی میزبانی تمامی مسابقات ورزشی را دارد، اذظهار داشت: از تمامی فدراسیون ها خواستاریم تا مکاتبات و همکاری های لازم را برای برگزاری مسابقات و اردوهای تیم ملی در استان ما انجام دهند.

در سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی، نمایندگان تام الاختیار حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در ۳۰ منطقه تبریز حضور یافته اند.

صداوسیما- مردم تبریز می‌توانند مسائل و مشکلات خود را با نمایندگان تام الاختیار رئیس جمهور طبق جدول استقرار میز ارتباطات خدمتی در میان بگذارند.

همزمان با سفر رئیس جمهور به استان، وزیران و معاونان آنها با حضور در شهرستان‌ها مشکلات مردم را بررسی کرده و میز خدمت تشکیل می دهند.

میز‌های خدمت نمایندگان دولت امروز(پنجشنبه) از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ برای رسیدگی به دغدغه‌ها، مطالبات و درخواست‌های شهروندان فعال خواهند بود.

میز خدمت وزارت خانه و دستگاه‌های آموزش و پرورش در تالار معلم در خیابان ارتش، ارتباطات و فناری در فلکه خیام ائل گولی، اطلاعات روبروی استادیوم تختی، اقتصاد و دارایی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی در اول زعفرانیه، امور خارجه در کوی سهند ائل گولی، بهداشت و درمان در بیمارستان شهید مدنی، تعاون در شهرک امام، جهاد کشاورزی بین نصف راه و لاله، تعزیرات حکومتی در خیابان قانون، دفاع در چهارراه ابوریحان، راه و شهرسازی در میدان منظریه، صمت در خیابان ششگلان برقرار است.

همچنین میزخدمت وزارت علوم در دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز، فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهارراه آبرسان، وزارت کشور در شهرداری مرکزی تبریز، میراث فرهنگی در میدان ساعت، وزارت نفت در شرکت گاز استان، وزارت نیرو در مجتمع آذراب، ورزش در میدان منظریه، بنیاد شهید در گلکار، سازمان اداری استخدامی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی، محیط زیست در آبرسان، علمی و فناوری در باغ گلستان، مناطق آزاد در صاحب الامر، صندوق کارآفرینی در خیابان ارتش، نیروی انتظامی روبروی برج زمرد، کمیته امداد در تقاطع قطران و لاله زار، هلال احمر در آبرسان، بهزیستی در آبرسان و تامین اجتماعی در گلکار دایر است.

 

 

همچنین ببینید

امروز پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع و خاکسپاری می شوند

امروز(شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق …