ایران با تولد ستاره شتم عطرآگین شد

 

زائران و مجاوران و محبان اهل بیت(ع) از گوشه و کنار کشور به مشهد آمده اند و کبوتر دل خود را در حرم ثامن الحجج(ع) به پرواز در آورده‌اند تا در ایام ولادت آن حضرت قلب خود را از نور معرفت سرشار سازند.

ریسه چراغ‌های چشمک زن که در همه جا به چشم می‌خورد، پرچم‌های رنگارنگ و فواره‌های رنگی حوض صحن‌ها و نسیم بهشتی که در صحن و سرای حرم می‌وزد همه و همه به رقص آمده و میلاد نور رضوی را بشارت می‌دهند.

برخی از زائران در کنار ورودی های حرم مطهر ایستاده و اذن دخول می‌ طلبند و عده ای هم در گوشه و کنار حرم مطهر هر کدام زیر لب نجواهایی با امام مهربانی و خدای متعال دارند.

در صحن های مختلف حرم مطهر که گام بر می‌داری نیز فرش‌هایی برای نشستن زائران پهن شده و در هر صحن مراسم سخنرانی یا قرائت زیارت نامه برقرار است.

برکت وجود حرم مطهر حضرت امام رضا علیه‌السلام در سرزمین ما و حضور معنوی ایشان در سراسر کشور و در دل آحاد مردم ما آشکار است. امام هشتم (ع) ولی‌نعمت معنوی و فکری و مادی ایرانیان است.

زیارت دیدار مشتاقانه برگزیدگان خداوند است. برقرار ساختن ارتباط قلبی با حجت پروردگار و حضور در مشهد و گرامی شمردن شهید است. امام رضا علیه السلام درباره زیارت می‌فرماید:  هر امامی را در گردن پیروانش پیمانی است. هر که امامان را مشتاقانه زیارت کند و آنچه مورد خواست و اشتیاق آنان است درست شمارد، آنان نیز در روز رستاخیز شفیعانش خواهند بود و نیز فرمود: به زودی توس محل آمد و شد شیعیان و زائرانم می‌گردد. بدان، هر که مرا در توس – که از وطنم دور است – زیارت کند، روز قیامت در حالی که آمرزیده شده با من و هم رتبه‌ی من خواهد بود.

در همین راستا علی اعظمی در یادداشتی اختصاصی به بررسی ویژگی‌های مشهد به عنوان یک قطب مذهبی پرداخته است که در ادامه می‌خوانیم:

عرصه فرهنگی در جهان باید به گونه‌ای باشد که همواره محل پاسداشت ملت‌ها باشد و ارزش‌های جامعه بشری در آن به نمایش گذاشته شود. ارزش‌هایی که ریشه در اعتقادات و باورهای مردم و ادیان موجود در کشورها دارند.

امام رضا (ع) ولی نعمت تمام ایرانیان و شیفتگان آن حضرت می‌باشند. جایگاه والای حضرت رضا علیه السلام در قلب‌های ایران به حدی است که تمام سلاطین و پادشاهان برای احترام به مقدس‌ترین مکان مذهبی ایرانیان، در مقابل ایشان سر فرود آورده و خود را مطیع حضرت می‌دانستند.

 

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …